berglundshastar.blogg.se

Följ mig och min vardag- hästar,tävling,vänner,jobb,drömmar och allt annat som hör till.

Vad har hänt senaste tiden?

Publicerad 2013-09-07 19:58:36 i vardagen

Var väl ungeför en vecka sen jag skrev på andra stället. sofieberglund.devote.se Hästarna har gått bra. Ridigts som vanligt. Mamma fick äran att rida några fler dagar förra veckan då jag varit sjuk men inga konstigheter. I förrgår red jag och mamma ut, jag red H och mamma Polly, red ca 50 min på vägarna. Igår red jag ut på Polly, blev en längre tur först på grusvägen till bommen, skrittade på asfalten och sen galopp på stora ängen. Just nu är Polly pissbrunstig, helt galet. Märks ordentligt, seg för skänkeln och tjurig. men hon skötte sig bättre än vad jag trodde innan så det var bra!
Idag har jag varit och tävlat med Lilla H. 1meter klass x2 avd.B han var felfri i båda sina rundor. Fina killen! Han var så duktig! Stod snällt i transporten, snäll att rida och hoppade väldigt fint! Väl hemma sen fick H gå ut i hagen och det var dags för Polly att arbeta lite. Red på gräset. Blev ca 40 min- jobbade på marken med övergångar och förvänd galopp- Hoppade sen lite på de hinder som stod framme. Kändes super!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Sofie Berglund. f.-89, En nördig tjej med mycket för sig. Följ mig och mitt liv med vänner,familj,jobb och mina hästar. kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela