berglundshastar.blogg.se

Följ mig och min vardag- hästar,tävling,vänner,jobb,drömmar och allt annat som hör till.

dagens!

Publicerad 2014-03-26 18:15:06 i vardagen

Idag blev det till att tugga grus för både Holger och Polly.
 
Började med att ta in H och göra ordning honom lite snabbt faktiskt, klädde på honom och gav mig ut på banan där det låg 4 bommar på ena långsidan med 7meter mellan och en sockerbit på voltspåret, började med skrittjobb, öka/minska, volter och serpentiner mellan bommarna. travade sen på samma sätt.
även över bommarna några gånger innan jag började galoppjobba, han kändes till en början lite tung i handen (han blir lätt lite hängande för mig då jag inte får ner nacken på honom alltid) men jag ställde mig upp och galopperade på ordentligt 2 varv i galopp innan och tog tillbaka med vikthjälperna på kortsidorna, efter det kändes han super fin. Lätt i handen och bärig.
Red sen över bommarna, vilket inte är helt enkelt med 7meter mellan varje. Första svängen trodde H att man skulle trampa på bommarna när man gick över... FAIL.
Men andra gången skapade jag mer plats åt honom och han kunde med enkelhet och jämn rytm få in 2
 steg mellan varje bom.
testade även 1 steg mellan och det gick super, så tillbaka till 2 steg igen.
 
travade av efter att ha ridigt kanske 30min, så skrittade jag av och tog in och ryktade honom en längre stund.

In med nästa djur, samma process där.
Polly var pigg och fräsch. Red ca 20 min totalt på banan, Blev intensivt pass. 
Hon kändes som en miljon!
skrittade sen ut till galoppbanan och tillbaka, ca 20 min.
Polly fick faktiskt nöja sig med att bli spolad om benen och borstad sen gick dom sin em mat och jag brummade hem till Hugo som jag nu busar med. han är en riktig terrorist just nu. BUSFRÖ<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Sofie Berglund. f.-89, En nördig tjej med mycket för sig. Följ mig och mitt liv med vänner,familj,jobb och mina hästar. kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela