berglundshastar.blogg.se

Följ mig och min vardag- hästar,tävling,vänner,jobb,drömmar och allt annat som hör till.

Söndag

Publicerad 2014-03-31 08:34:22 i vardagen

Åkte till stallet efter jobbet, då hade mamma varit snälloch tagit in dom och badat Holger.
Jag började med att sätta upp en liten övning på banan.
 
på ena långsidan 4 bommar. mellan första-andra 6,5m-sen5m-och mellan sista 4m (Annas och min favoritövning)
Gäller att våga galoppera in för annars räcker du inte fram,sen bara sitta upp och så mjukt man kan bara korta upp galoppen så man får plats till sista där det är 4 meter.
 
Satte även upp ett kryss på mitten och ett litet smalhinder på ena långsidan.
 
 
Tog sen och gjorde i ordning Polly-Plutt. Hon hade rullat sig, mysigt :)
Red fram med att göra serpentiner mellan bommarna, volter och göra skolor mellan bommar och hinder. Joggade igång i trav och galopp ca tio min sen började jag jobba henne i trav, flyttade undan, volter, travhopp.
 
Kändes väldigt fin redan från början, hon har varit väldigt fin nu sista tiden.
Galoppjobbade över bommarna, sjukt svår övning! första 2 gångerna blev det lite stressigt, hon fick bra med plats men studsade ut till sista bommen och hamnade i fel galopp och då blir hon väldigt stirrig direkt men jag gjorde ingen grej av det utan fortsatte ett varv på volt och sen om igen. avslutade super bra på bommarna och hoppade lugnt över smalhindret och krysset. joggade av och sen fick hon och H sin beftor medans familjen bjöd på kaffe i stallet. välbehövligt!
 
 
Efter kaffepausen var det Holgers tur att göra samma övning.
Satan vad fin han var! han brukar ha en tendens att "krulla ihop sig" när jag måste ta i honom.
Han kändes framåt och lätt i handen redan när jag red fram.
 
Jag tycker att H är rätt svår på det sättet, han är ju inte helt min typ av häst heller men när jag gör rätt blir han väldigt fin.
Gjorde bommarna super så jag blev chockad!
Hoppade krysset i lugnt tempo så jag avslutade faktiskt med att hoppa som en 8 över det med korta vägar, red innanför där jag ställt smalhindret och lagt bommarna, han följde med väldgt bra.
 
Jätte nöjd och faktiskt lite chockad.
fina djur!
 
Idag är planen att Holger får gå på samma övning och Polly får gå ut i skogen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Sofie Berglund. f.-89, En nördig tjej med mycket för sig. Följ mig och mitt liv med vänner,familj,jobb och mina hästar. kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela