berglundshastar.blogg.se

Följ mig och min vardag- hästar,tävling,vänner,jobb,drömmar och allt annat som hör till.

Träningen!

Publicerad 2013-09-24 22:29:45 i Hope And Glory "Holger"

Verkligen super kul och lärorikt!
Red fram H på gräset ca 20 min innan det var dags att visa oss gör Wille.
Vi fick kämpa på ordentligt!
Massa Basic som dock är svårt!
Vi var ganska överens om att jag är lite "konflikträdd" och lite för mesig, det var ju ingen större nyhet men bra att få smäll på fingrarna för det!

Till en början var H lite motvillig till att trava i kort trav och få tryck bakifrån men släppte väldigt snabbt och han gick super! Kände lite på galoppen som han blev galet annorlunda i, för att han fick så mycket bakifrån.
Över till travjobb på volt med spårning.
Där gick han väldigt bra när piloten väl gör rätt.

Vi bestämde för att avsluta där och inte ta mer då han är 4.
Gillade Wille mycket. Hon är snabb på att rätta, visa och framförallt förklara VARFÖR- tycker det är jätte viktigt att veta varför man gör något- vad man får ut av det. Hon var även snabb på att berömma och känna av situationer.

Super roligt och H gick riktigt bra!
Ska bli kul att utveckla:)

Snyggingen:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Sofie Berglund. f.-89, En nördig tjej med mycket för sig. Följ mig och mitt liv med vänner,familj,jobb och mina hästar. kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela