berglundshastar.blogg.se

Följ mig och min vardag- hästar,tävling,vänner,jobb,drömmar och allt annat som hör till.

Kallt

Publicerad 2013-09-30 19:20:50 i Hope And Glory "Holger"

Kyligt ute, riktigt höstväder!

Sista svängen att rida på gräset nu.
Holger gick riktigt bra, blivit stor skillnad på bara en lektion för Wille så ska bli roligt att se hur han utvecklas.
Började rida över bommar, lydig till och från men ibland när jag sitter still och "väntar" in bommen så drar han. KONSEKVENT SOFIE! Reagera!!
Men blev bättre, hoppade sen dom mindre hinderna som stod framme. Han har nog aldrig hoppat så väl.
Red på det nya trust bettet jag köpt, 2 delat lite tjockare.
Super fin!
Sen skulle jag bara göra lite byten, men idag hade tydligen polleten fastnat. Den ville inte ner.
Tydligen så har H glömt hur man gör och började istället agera gunghäst och sparka mot skänkeln och inte lyssna.
Bra kämpat Holger!
Efter lite krig och en sur matte gav vi oss båda 2 och H viftade med den vita flaggan.
Avslutade med byten och förvänd galopp.

Jätte nöjd!

Han fick stå inne med gostäcke medans jag red Polly.

Bästa H ställer sig direkt vid hagöppningen och gnäggar när man parkerat bilen- mitt hjärta smälter <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Sofie Berglund. f.-89, En nördig tjej med mycket för sig. Följ mig och mitt liv med vänner,familj,jobb och mina hästar. kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela