berglundshastar.blogg.se

Följ mig och min vardag- hästar,tävling,vänner,jobb,drömmar och allt annat som hör till.

Gårdagens bosseträning!

Publicerad 2013-09-18 19:23:08 i vardagen

Igår efter arbeiten drog jag snabbt som satan hem och slängde i mig käk sen till stallet.

Tog in båda så dom fick äta sin betfor och chilla lite.

Borstade sen polly ordentligt, flätade hennes man och ryktade.
Hann även med "stallmöte" ( babbla) med Anna, vi har hästarna jätte nära men vi rider verkligen olika tider, träningar eller annat som gör att man inte ses så ofta.

Lastade sen vid 19 så red jag fram i stora ridhuset 20 min innan träningen. Gör alltid det när jag tränar Polly.

Träningen var jätte roligt.
Började med att rida fram på böjt spår över sockerbitar som sedan blev linje till en oxer, komn. På diagonalen räcke-räcke sen en linje med plank- oxer med 5 steg mellan.

Blev inte jätte många språng eftersom jag ska tävla på lördag.
Men högt blev det! En mindre bana på 5 hinder,6 språng på 135-140!

Kändes sjukt fin, drog lite till höger på oxern ut från linjen en gång så tog om det.
Annars super.
Hem, kvällsfodra och fixade innan hemgång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Sofie Berglund. f.-89, En nördig tjej med mycket för sig. Följ mig och mitt liv med vänner,familj,jobb och mina hästar. kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela