berglundshastar.blogg.se

Följ mig och min vardag- hästar,tävling,vänner,jobb,drömmar och allt annat som hör till.

mina fina hästar

Publicerad 2013-10-14 19:49:43 i vardagen

 
Red Holger på gruset- OMG vad fin häst jag har!
trimmade på hemläxan ordentligt. Han var typ en miljon.
Super fin.
Började rida fram helt kravlöst(som alltid) fångade upp honom och red honom ordentligt innåtställd i båda varven.
Red övergångar sen red jag upp på medellinjen, gjorde halt, kom fram i kort trav sen flyttade jag bogen varannan gång höger/vänster.
 
Red sen på volt och var noggrann med galoppfattningarna, gjorde avbrott i trav och sen igång i galopp igen.
Gjorde serpentiner i förvänd galopp, red över diagonalen och fortsatte i förvänd och bytte på rakt spår.
 
Flyttade undan rumpan i galopp.
Ja, massa tränade jag på, med pauser mellan ofc!
Han var så himla fin!
travade och skrittade av.
Så galet fin att det är sjukt!
ska bli så kul att visa honom för Bosse i morgon på träningen.
 
Red sen ut på Polly, med livet som insatts. Det var ju mörkt/börjat skymma.
Mötte vildsvin,räv och sen på hemvägen (red kravlöst i alla gångarter 40 min innan hemfärd) mötte vi en älg, eller jag satt och tänkte på lång tygel när Polly helt utan förvarning tvärnitar och ställer sig så hon nockar mig rakt i fejjan. MOGET.
Tog dessutom emot mig lite med fingret. oskönt.
sen efter att hon moggat sig iväg gick det inte att vända tillbaka, hon totalvägrade.
JAG: "hallå Älgen står inte kvar, du kan gå nuuu"
njaee. efter ett tag kunde hon göra passage med inslag av luftsprång förbi samtidigt som hon lät som ett lok.
jösses.
 
nu tar jag kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Sofie Berglund. f.-89, En nördig tjej med mycket för sig. Följ mig och mitt liv med vänner,familj,jobb och mina hästar. kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela