berglundshastar.blogg.se

Följ mig och min vardag- hästar,tävling,vänner,jobb,drömmar och allt annat som hör till.

Lördag

Publicerad 2013-10-05 11:23:12 i vardagen

Började morgonen med att släppa ut och fixa stallet, skurade boxarna och snackade lite med Anna som snurrade Elmer på banan, hon ska tävla med Pizzan idag. Håller tummarna!

Red sen H på gruset, i ösregn. Verkligen öste ner och blåste storm men H gick så obekymrat så, hur fin som helst. Övade på hemläxan och gjorde 3 serpentiner i galopp i förvänd! Galet svårt, han bytte första gången men då var jag lite för passiv. Dom resterande gångerna gjorde han det super, väntade verkligen på mig. Hade honom lite utåtställd men endå! Riktigt nöjd! Han är sååå fin just nu!

Fick inviga sin nya cwd förbygel också, har suktat efter en i flera år men varit för snål men så hittade snälla Anna den här på annons billigt så då slog jag till!

Efter ridturen spolade jag av gruset på benen och torkade med handduk. Borstade och lät han torka lite på halsen innan jag slängde ut.

Tog in pollyplutt och red ut ca 40 min. Kravlöst bara för att röra sig, helt ärligt orkade jag inget annat när hon är såhär brunstig. Hon var snäll och det gick bra. Hej åka häst! :)

Smörjde sakerna och packade inför imorgon och mockade Anders 6 boxar sen åkte jag och handlade så nu är det lunchdags innan jag rullar tillbaka!

Fick sällskap av Kajsa när jag smörjde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sofie

Sofie Berglund. f.-89, En nördig tjej med mycket för sig. Följ mig och mitt liv med vänner,familj,jobb och mina hästar. kontakt: [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela